Wednesday, July 28, 2010

Move ON...

Sebenarnya Susah Aku nak buat keputusan ini... Sebelum ni aku ada tulis kat blog aku yang aku dah dapat kerja baru.....

Semalam DIRECTOR aku panggil untuk revised gaji...aku bagi tau "walaupun blum tender" yang aku dah dpt kerja lain...GAji sekian....And position as ADMIN Exe......

So dia increasekan gaji aku... & bg aku peluang buat HR & ADMIN exe punya kerja..that mean aku kena wat payroll bla bala...aku memang excited sbb benda baru...and aku memang tertunggu peluang buat benda lain sbb aku dah bosan dgn kerja yg aku buat sekarang... so discussion pun bermula dengan all member2 baik aku....

1. Ada yang kata tak berbaloi gaji dan work load ,,pressure yang aku akan dapat..
2. Ada yang kata aku dah tahu enviroment kat sini... ada backstabber... memang pun... hhhmmm
3. Company just depend on collection..ada duit ..ada gaji...huh?? aku dah rasai seblum ini... siap kena potong gaji lagi...
4. HR manager & HR Executive dah tender... nnt kalu ada masalah aku nak rujuk kat sapa????
5. Tak tahu sama ada diorg nak cari replacement for HR manager ke tak....

pada aku semua diatas ada jalan penyelesaiannya...yang penting AKU NAK...

Setelah berfikir ..istiqarah.... tetiba aku terbayang muka suami aku.... dia akan balik ke malaysia bercuti selama 2 minggu pada hari raya ni.... aku ingin bercuti & spend masa ngan dia... tapi bila mengenangkan JIKA aku ambik offer yg DIRECTOR aku suggestkan ..alamatnya x leh cuti la aku... sbb aku kena run payroll utk contractor..x fare & square pada staff lain hanya kerna masalah peribadi aku.... SO ...Time to move oN... kerana tempat baru dah bg aku green light cuti panjang hari raya nnt...

"Ya Allah... Aku mohon pada mu..... permudahkan la segala urusanku.. Aku mohon ini adalah yang terbaik utk ku...amin"

No comments:

Post a Comment