Thursday, July 15, 2010

Sengugut @ period pain

Issue kali ni agak sensitif bagi perempuan... tapi aku share pengalaman aku aje kat cini...

aku mengalami period pain ..emmmmm rasanya dari umur belasan tahun....

Gejala2 sebelum datang period:_



1. Keputihan

2. jerawat

3.breast pain

4. fever

5. period pain



Normal la bagi yang hadapi gejala no 1 to no 3...tapi bila dah masuk gejala demam sebelum period memang dah abnormalkan... what can i say..this happen to me....



During period pain:-



Aku perlukan benda panas sekitar perut and pinggan aku... So aku perlukan minyak angin panas or Hot Bag .. minum air suam...itu aje ubat yang paling berkesan tuk aku.. oooo satu lagi minum coke.



Aku memang x mampu kerja time sengugut ni.... dan aku x suka org tgk aku weird kerana muka aku akan bertukar dari cute ke monster hahahahaha...pada bos terima kasih kerana memahami aku....



Penah aku ambik ubat tahan sakit tapi ...after that keesokkan harinya darah aku mesti berhenti keluar...dah x sedap badan..so aku rela sakit dari period tak datang...



untuk melegakan cramp @ kejang perut aku akan buat exercise sambil baring angkat kaki ke dinding ...for sure mesti lega punya....



orang normal yang kat luar kadang2 x paham apa rasa org yang mengalami period yang teruk...bagi mereka sekarang dah ada ubat..so ambik ajelah...tapi diorang x tahu kesan mengambil ubat...



disebabkan ubat tahan sakit aku sekarang elergik pada ponstan 5oomg... habis satu badan gatal2 and bengkak...



kalu gi klinik doctor dah x berani bagi aku ubat tahan sakit dgn history aku ni....dan aku akan pastikan no ponstan 500mg masuk kedalam badan aku lagi..... Adios......



Sharing is Caring...

2 comments: